MAKE Y/OUR MARK

I løpet av de siste årene har antall ansatte i Jotun vokst betydelig. Overalt i verden konkurrerer Jotun om å tiltrekke seg kvalifiserte søkere innen alle forretningsområder.

Jotun ønsket å utvikle et helhetlig employer branding-konsept som skulle rulles ut globalt.

Kunde
Jotun

Jotun har en sterk posisjon i mange land i verden. Samtidig går Jotun går inn i nye markeder der Jotun er en utfordrer og ukjent som merkevare. Kommunikasjonen må allikevel være konsistent, den skal treffe like godt i alle markeder. Metro Branding ble valgt til å løse utfordringen.

Oppgaven:

Vår oppgave var å lage et internasjonalt employer branding konsept som skal treffe nyutdannede, «millennials» med ambisjoner om å utvikle seg – og være en del av noe større. De vil bruke sin kompetanse for å skape endring og forme fremtiden.

Konseptet skal øke den generelle bevisstheten om Jotun som en foretrukket arbeidsgiver – og støtte oppunder Jotun som en attraktiv merkevare, sterk på innovasjon og høykvalitetsprodukter.

Løsningen:

Løsningen ble kalt «MAKE Y/OUR MARK». Dette konseptnavnet gir uante muligheter. Med finessen «Y/OUR» handler det både om hva du som medarbeider kan bidra med/forventer, og hva vi som arbeidsgiver kan bidra med/forventer. Vi spilte på «Y/OUR job», «Y/OUR possibilities» og «Y/OUR goals».

Heltene i kampanjemateriellet er Jotuns egne ansatte, med representanter fra ulike regioner i verden. Vi lagde også en tydelig verktøykasse med maler og bilder som ble distribuert globalt, slik at de ulike markedene enkelt kunne lage sitt eget rekrutteringsmateriell.

Printannonser, digitale annonser, messemateriell, m.m. ble utviklet etter at konseptet var godkjent.

Har du spørsmål til til dette prosjektet? Snakk med Line!
Line Friberg
Prosjektleder/kundeansvarlig
line@metrobranding.no
Ønsker du å følge mer med på hva vi driver med? 👀 Meld deg på vårt nyhetsbrev!