Ditt apotek på nett

Etter kanonsuksess med salg av snus på nett ønsket Patrick Hjetland og Kristian Malm å legge tobakken på hylla for å satse på legemidler og helseprodukter i nettapoteket Apotera. Det resulterte i et helhetlig merkevareprosjekt fra grunnleggende strategi, spennende merkevareidentitet, kjennskapsbyggende kommunikasjonskonsept og en gjennomarbeidet kanal og innholdsstrategi.
Kunde
Apotera

Strategi

En god strategi i bunnen var viktig å etablere. Apotera ønsker å bli Norges ledende nettapotek, med det største utvalget av helserelaterte produkter. De ønsker å være en trygg og seriøs aktør som gjør det enklere for folk å bestille apotekvarer – når som helst og hvor som helst. Dette skal Apotera gjøre gjennom helhetlige digitale kundeopplevelser, god rådgivning, rask levering og de laveste prisene på markedet.

 

Design

Metro Branding har utviklet en spennende logo og et design som ivaretar merkevarens identitet. Profilen fremstår tydelig i markedet, er brukervennlig og fremtidsrettet.

 

Kommunikasjonskonsept

Metro Branding har i samarbeid med Apotera utviklet et overordnet kommunikasjonskonsept som skal sørge for en gjenkjennende effekt i det som kommuniseres. Apotera er den vennen du når som helst kan spørre om gode råd, uansett hvor flaut eller privat det er. Apotera sladrer aldri! Det er også veldig lurt å spørre Apotera om råd, siden Apotera har vært borti så mye rart tidligere. Apotera backer! Alltid!