En god strategi i bunnen var viktig å etablere. Apotera ønsker å bli Norges ledende nettapotek, med det største utvalget av helserelaterte produkter. De ønsker å være en trygg og seriøs aktør som gjør det enklere for folk å bestille apotekvarer – når som helst og hvor som helst. Dette skal Apotera gjøre gjennom helhetlige digitale kundeopplevelser, god rådgivning, rask levering og de laveste prisene på markedet.
Metro Branding har utviklet en spennende logo og et design som ivaretar merkevarens identitet. Profilen fremstår tydelig i markedet, er brukervennlig og fremtidsrettet.
Metro Branding har i samarbeid med Apotera utviklet et overordnet kommunikasjonskonsept som skal sørge for en gjenkjennende effekt i det som kommuniseres. Apotera er den vennen du når som helst kan spørre om gode råd, uansett hvor flaut eller privat det er. Apotera sladrer aldri! Det er også veldig lurt å spørre Apotera om råd, siden Apotera har vært borti så mye rart tidligere. Apotera backer! Alltid!