Eldre bygg, der eierne «fyrer for kråka», er en stor utfordring i Norge. Her ligger det et stort potensial for energi- og CO2-kutt. GLAVA ønsket å øke kunnskapen om utfordringen knyttet til eldre bygningsmasse og skape bevissthet rundt effekten av etterisolering.
Kampanjen var primært rettet mot håndverker, men samtidig la vi opp til at kampanjen skulle forstås av «alle» – særlig de med eldre hus.
I første puls var vi i fagmedier, på kino og hadde et vellykket influencer-samarbeid med «Mads pusser opp». I tillegg hadde vi en stor bukett tilpassede uttak i digitale og sosiale medier.
Kampanjemåling viser at kampanjen har gitt signifikante resultater. Kampanjen styrker merkevaren og øker kunnskapen om GLAVAs kundeløfter. Kampanjen har skapt engasjement, er godt likt og har tydelig GLAVA-avtrykk. Konseptet skal leve lenge og har rom for utallige kreative uttak.