Glavagruppen 3D-illustrasjoner

Salgsavdelingen i Glavagruppen skal ha fokus på boligbygg fremover, og ønsket en mer utfyllende salgspresentasjon som viser hva Glavagruppen kan tilby av løsninger for boligprosjekter. Som viktig virkemiddel og visuelt virkemiddel ble det satset på 3D-animasjon for å vise produktsortimentet. Målet med presentasjonen var å gi kunden en god oversikt over alle elementene Glava Isolasjon og Gyproc til sammen kan levere inn i hver konstruksjonsdel av et boligbygg.

Kunde
GLAVA®

Metro Branding bisto til oppsett av presentasjonen, som baserte seg på en 3D-illustrasjon av et boligbygg. 3D-illustrasjonen viser frem ulike produkter og løsninger som brukes i konstruksjonsdelene i bygningen.

Oppdraget begynte med å 3D-modellere 7 ulike konstruksjonsdeler av bygget: innervegg, yttervegg, gulvkonstruksjon, takkonstruksjon, etasjeskille, boligakustikk og etterisolering. Hver konstruksjonsdel viste de ulike aktuelle produktene til disse områdene og ble integrert inn i en 3D modell av boligbygget.

Etter selve konstruksjonsdelene var modellert i snittvisning med riktige dimensjoner ble 3D-illustrasjonen teksturert og lyssatt for å skape et virkelighetsnært 3D-bilde. Her fulgte Metro Branding et moodboard som oppsummerte stil og tone for illustrasjonen og presentasjonen. Dette var nødvendig for å få modellen relevant til denne bruken (boligbygg) og for å oppdatere illustrasjonen i et moderne Glava-uttrykk.

Illustrasjonen av huset og konstruksjonsdelene ble deretter satt sammen i en presentasjon, som også omhandlet Glavagruppens bærekraftstilltak.

Dette ble en veldig bra presentasjon og takk til alle involverte for en knallbra jobb. Resultatet av presentasjonen er meget godt håndverk. Vi i Glava er opptatt av «opplevd kvalitet», dette leverer på alle måter.
Bjørn Heggen
Salgssjef Norge
Vil du vite mer om dette prosjektet?
Anette Holtan
Strategisk rådgiver/kundeopplevelse
anette@metrobranding.no
Ønsker du å følge mer med på hva vi driver med? 👀 Meld deg på vårt nyhetsbrev!