Kultur

Har vi Norges mest klimavennlige ansatte?

Vi i Metro Branding er ikke kjent for å si nei til en utfordring. Svaret var derfor enkelt da vi ble utfordret til duell.

Og attpåtil for miljøet! 

I klimakonkurransen konkurrerer bedrifter mot egne kolleger og andre bedrifter, om å redusere mest mulig CO2e. Våre bransjekolleger i Markedssjefene tok kontakt og utfordret oss. Hvem av oss vinner?

Målet med konkurransen er ikke kun å redusere klimaavtrykket vårt i konkurranseperioden, men også å vise hvor enkelt hver og en av oss kan redusere vårt eget avtrykk i det daglige, også på lang sikt. 

Fra 13. – 27. september skal derfor Metro Brandings ansatte gjøre små, men viktige hverdagsgrep for å redusere CO2e. Eksempler på slike grep kan være å dusje kortere, spise opp middagsrestene, sykle til jobb, eller i større grad velge kollektivtransport.  

Hvert eneste lille eller store grep eller aktivitet loggføres i appen som også regner ut hvor mye CO2.e vi sparer. Vårt mål er selvfølgelig å slå bransjekollegene våre i Markedssjefene, samtidig som vi også vil understreke hvor viktig det er å gjøre litt ekstra for miljøet. 

Cathrine Stensland i Metro Branding
Byråleder Cathrine Stensland i Metro Branding var ikke vond å be da Markedssjefene ringte og utfordret oss i Klimakonkurransen. 

En vinn-vinn-situasjon 

Byråleder Cathrine Stensland var selv ikke i tvil da hun fikk henvendelsen, og er fornøyd med at også de andre ansatte også var klare for utfordringen: 

– Først og fremst har klimakonkurransen en fin etos. Å redusere klimaavtrykket til hver og en av oss er alfa og omega for miljøet! I tillegg er teambuilding noe som står i høysetet hos oss i Metro Branding, og derfor er en deltakelse i Klimakonkurransen positivt for alle parter. Ikke minst er det gøy å bli utfordret av Markedssjefene! Forhåpentligvis vil dette føre til at vi får til noen varige endringer i hverdagen vår også – til det bedre for kloden, sier hun. 

Takk til Markedssjefene for utfordringen – vi er klare! 

Klimakonkurransen arrangeres av teknologibedriften Ducky i samarbeid med Framtiden i Våre Hender.

Les mer om Klimakonkurransen

Edit 28.9.2022

Vi har Norges 4. mest klimavennlige ansatte 🙌 og til sammen har vi i Metro Branding spart over 1 tonn CO2 under de to ukene konkurransen varte 🌎 De nye vanene videreføres så klart.

Gratulerer med seieren til KLP Banken 🥇 og til Markedssjefene som slo oss på målstreken med sin 3. plass 🥉 Nok en gang – takk for at dere utfordret oss til å delta 💪🏽
Har du spørsmål eller andre henvendelser til oss?
Cathrine Stensland
Byråleder
cathrine@metrobranding.no