Tenk om noen hadde funnet opp en superkraft som sikret en grønn samfunnsutvikling! Du trenger ikke å ty til fantasien for å finne den. Skagerak Energi og deres rundt 700 ansatte har nemlig en sånn superkraft allerede.
Besøk nettsidenSkagerak Energi har behov for å tydeliggjøre sin samfunnsrolle. Skagerak Energi er nemlig ikke «bare» en aktør som sikrer ren energi til bedrifter og husholdninger, men også et høykompetent og innovativt miljø som direkte og indirekte bidrar til et mer bærekraftig næringsliv og samfunnsutvikling generelt. Kort og godt en katalysator for grønn utvikling!
Sammen med Skagerak Energi, utviklet vi tydelig merkevareplattform, i tråd med selskapets forretningsstrategi. Merkeplattformen sier noen om hvilken rolle selskapet ønsker å ha i folks bevissthet, og hva og hvordan kommunikasjonsarbeidet bør fokusere.
Med merkevareplattformen på plass, ble det utviklet et nytt kommunikasjonskonsept som tydeliggjør hva selskapet står for. Konseptet fikk navnet SUPERKRAFT, der den bærende ideen er å visualisere og «overdrive» superkreftene selskapet besitter.
SUPERKRAFT-konseptet rulles nå ut og skal gjennomsyre mange av flatene konsernet kommuniserer på, både internt og eksternt. Med det sterke og tydelige konseptet i bunn, er det utviklet varianter som passer til så vel årsrapporter så vel som til annonser, presentasjoner, opplæringsmateriell og employer branding. Utrullingen vil foregå over tid, i takt med behov og planlagte aktiviteter, og konseptet vil på den måten utvikle seg og leve videre i mange år framover.