A stave church, right here in Oslo?

Stiftelsen Norsk Folkemuseeum kom til oss med 50 utendørsplasseringer og et ønske om å løfte frem toppattraksjonenene til Norsk Folkemuseeum, Norsk Maritimt Museum og Ibsen Museum & Teater for alle de utenlandske turistene som besøker Oslo i løpet av sommeren.

Kunde
Stiftelsen Norsk Folkemuseum

Innsikt

Med innsikten om at 2 av 3 internasjonale turister er interessert i å oppleve kultur, kunst og historie, visste vi at det handlet om å få løftet frem disse kulturskattene og minnet turistene på hva som er mulig å oppleve, kun en kort tur fra sentrum av Oslo. Mange av disse er ikke klar over at noen av Norges mest ikoniske historiske skatter er så tilgjengelige.

Løsning

Med en fargerik, rødoransje bakgrunn og ikoniske bilder av severdighetene, laget vi en utendørskampanje som ikke vil kunne overses av turistene.

Materiellet ble også tilpasset for bruk i retargeting-kampanjer gjennom Meta-annonser, målrettet mot turister som allerede har vist interesse for Oslo ved å besøke museenes nettsider. Videre utvidet vi museenes tilstedeværelse på sosiale medier, med spesialiserte annonser rettet mot personer som har uttrykt en interesse for å reise til Oslo denne sommeren.

Med mål om å treffe turistene i Oslo i sommer, var vi opptatt av et tydelig og besøksutløsende budskap for årets sommerkampanje. Metro tok oss med inn i en inspirerende kreativ prosess, og vi endte med et ikonisk uttrykk som møter målgruppeinnsikten på en veldig god måte
Cathrine S. Øiom
Leder Kommunikasjon og marked, Stiftelsen Norsk Folkemuseum
Ønsker du å vite mer om denne kampanjen, eller har andre henvendelser?
Anette Holtan
Strategisk rådgiver/kundeopplevelse
anette@metrobranding.no
Ønsker du å følge mer med på hva vi driver med? 👀 Meld deg på vårt nyhetsbrev!