Ga bort julefølelsen med blomster

Vi har redesignet den visuelle identiteten for Interflora, tilpasset digitale flater, og samtidig utviklet et nytt og overordnet kommunikasjonskonsept. Det satte sitt tydelige preg på julekampanjen.

Kunde
Interflora

Oppgaven var å lage julekampanjen for 2023 i ny drakt. Kampanjen skulle baseres på nytt kommunikasjonskonsept og visuelle elementer fra den oppdaterte profilen.

Vi utviklet en kampanje hvor visjonen rett og slett var å gi bort julefølelsen med blomster. Vi laget en taktisk og salgsutløsende kampanje, med merkevarebyggende elementer inn i mediemiksen. Dette for å sikre at Interflora skulle være «top of mind» hos kundene inn i den travle høytidssesongen.

Interflora er verdens største blomsterleverandør, som leverer blomster både i butikk og på døra. Førjulstiden er en spesielt viktig tid for god synlighet.

Resultatene for kampanjen var kjempegode, og målene vi hadde satt oss ble nådd. Vi fikk god dekning og synlighet i målgruppen via utendørsannonsering i Oslo. Vi hadde også native spotter på blant annet Synnøve og Vanessa sin podcast, hvor investeringen i annonsekroner ble tydelig gjenspeilet i antall salg rabattkodene genererte. I tillegg har alle salgskanaler levert ROAS over målsetningen vi hadde satt oss!

– Vi er veldig fornøyde med årets julekampanje. I et år hvor mange dropper julegavene, var vi spent på hvordan dyrtiden ville påvirke salget. Men vi har nådd målene vi hadde satt oss. Det er også gøy at vi har tatt i bruk nye salgskanaler som har fungert over all forventning, og vi føler oss veldig hjemme i det nye visuelle uttrykket kampanjen var tuftet på.
Lone Rosenberg
Markeds- og kategorisjef, Interflora
Ønsker du å vite mer om denne kampanjen, eller har andre henvendelser?
Maren Merakerås
Rådgiver/kundeansvarlig
maren.merakeras@metrobranding.no
Ønsker du å følge mer med på hva vi driver med? 👀 Meld deg på vårt nyhetsbrev!