Vikingbad utvikler sin merkevare og tar en tydelig rolle, bygger identitet og personlighet. Metro har skapt deres nye visuell profil og kommunikasjonskonsept. Den bærende opplevelsen skal være inspirerende, enkel og forutsigbar. Det skal være lekende lett å få et stilsikkert, nytt Vikingbad. Arbeidet er tuftet på et solid strategisk arbeid og grundig markedsinnsikt.
Når folk skal renovere baderommet er de fleste opptatt av økonomisk forutsigbarhet for totalprosjektet og få en leveranse og ferdigstillelsestid man stoler på. Det er Vikingbad også.
I design- og kommunikasjonsprosessen utviklet vi flere logoretninger og pay-offs som ble testet i markedet i forhold til liking, identitetsprofil (relevans, unikhet, attraktivitet og forståelse), bidrag til merkeløfteoppfatning og hvordan logo påvirker forventninger til Vikingbad. Resultatet ble en klassisk moderne profil som er varm, harmonisk, fornuftig og jordnær. Det ble også utviklet et distinkt diamantsymbol som formidler at Vikingbad er husets smykke. Alt henger sammen på helhetlig vis. Kommunikasjonskonseptet skal få frem at man får helt ferdige bad til avtalt tid og pris – klar til å nytes. Vikingbad gjør bad enkelt.