Med målrettet SEO-arbeid har Oluf Lorentzens nettbutikk blitt en synlig aktør i søkemotorene. Resultatet? En betydelig økning i webtrafikk og salg i nettbutikk: 105 % økning i organisk trafikk og 50 % økning i inntekter fra privatpersoner det siste året.
Oluf Lorentzen er en leverandør av delikatessematvarer til matbutikkjeder, storhusholdning og direkte til privatpersoner. Matlagingsentusiaster, de som ser på mat som mer enn næring – nesten som en kunstform eller et statussymbol, er hovedmålgruppen for SEO-arbeidet.
Målet til Oluf Lorentzen er å få flere privatpersoner inn i nettbutikken. For å få til dette ble søkemotoroptimalisering et viktig tiltak i markedsmiksen.
Oluf Lorentzen manglet innsikt i hvilke søkefraser potensielle kunder faktisk bruker for å søke etter spesielle matvareprodukter, og hvordan nettsidene burde optimaliseres for å øke synligheten i søkemotorer.
Derfor ønsket Oluf hjelp med en SEO- og innholdsstrategi. De ønsket også løpende målinger og rådgivning om hvilke tiltak som burde iverksettes for å forbedre synligheten på de viktigste søkefrasene.
For å forbedre synligheten har vi iverksatt følgende nøkkeltiltak:
Siden oppstarten i 2021 har Oluf Lorentzen sett betydelige forbedringer. Her er noen høydepunkter: