Konsept og kampanje som får fart på byggfag

Byggfagelever kan være en krevende gjeng å engasjere. Men når premien er kul (og gul), så blir interessen straks noe annet.

Kunde
Glava Isolasjon

Byggisolasjon er spennende saker! Det syns i alle fall vi som jobber mye med Glava Isolasjon. Verre er det kanskje hvis du er byggfagelev og må bruke fritiden på å holde deg oppdatert. Men som sagt: En kul (og gul) moped gjør en himmel i forskjell.

Den elektriske mopeden fikk en hovedrolle i kampanjen Få fart på byggfag, der hensikten er å skape interesse og stolthet for byggfaget – og i særdeleshet hva gjelder viktigheten av å gjøre en god jobb med å isolere bygget.

Hva som er sammenhengen mellom en gul moped og gul isolasjon? Det er flere likheter enn du kanskje tror! Begge er miljøvennlige og bruker minimalt med energi, de er raske i bruk og lette i vekt. Med dette som utgangspunkt, ble mopeden brukt som budbærer i en rekke filmer. På den måten ble det GØY å lære mer om isolasjon. I tillegg kunne en heldig byggfagelev vinne mopeden som en del av kampanjen.

Denne casen er morsom og sjarmerende. Imidlertid har den i høyeste grad en seriøs undertone. Ikke bare for GLAVA®, men for hele byggebransjen, er det viktig å skape stolthet for tømrerhåndverket.
Per Stræde
Marketing- og kommunikasjonssjef

Responsen blant elevene lot ikke vente på seg. Kampanjen høstet mye interesse i sosiale medier og elevene på byggfag lot seg trigge av den gule mopeden. I tillegg kunne en heldig byggfag-elev vinne mopeden som en del av kampanjen..

◦ 2500 påmeldinger til konkurransen

◦ 16 000+ besøkende til landingssiden

◦ 400 000 impressions på Facebook og Instagram

Ble du nysgjerrig på hvordan vi gjorde det? Ta kontakt med Kjartan
Kjartan Høvik
Strategisk rådgiver
kjartan@metrobranding.no