Film og video, korte eller lange, er et veldig sterkt virkemiddel for å nå ut med kommunikasjonen din
Hvilke historier og mennesker fra virksomheten din kan bidra til å styrke merkevaren? Hvordan kan du dele kunnskap og kompetanse som virkelig treffer målgruppen og skaper engasjement? Og hvordan kan du gjøre bedriften mer attraktiv når du skal rekruttere? Når vi jobber med video i Metro Branding har vi alltid merkevarestrategien i fokus. Vi spør: Hva er formålet med filmen, og styrker den strategien din?
Som i denne employer branding-filmen vi har laget for SANDS advokater, hvor målet er tydelig: Bli mer attraktiv for unge søkere. Vi lar unge ansatte profilere SANDS, i en film som viser hvor spennende det er å jobbe der. Videoen er holdt i en leken og kjapp stil, nettopp for å treffe den unge målgruppen:
Eller en helt annen måte å løse en rekrutteringsfilm på, gjennom en god idé og animasjon. Bertel O. Steen trengte flere mekanikere, og ville treffe arbeidsledige flymekanikere. For denne kampanjen, som også inkluderte radiospotter, vant Metro Sølvmikken fra Kreativt Forum.
Video er en supert medium for å fortelle gode kunde- eller leverandør-historier. I denne videoen til Norturas samfunnsrapport besøkte vi Tyinlam i Valdres, en av Norturas småprodusenter som gir et veldig positivt bilde av norsk kjøttproduksjon. Filmen er også et godt eksempel på hvor viktig sjarm og varme er for å nå ut med budskapet:
Møbelprodusenten Kinnarps er opptatt av å vise at de tar samfunnsansvar. I disse lekne 3D-snuttene, som våre animatører har laget, sier de mye om hvordan de tar vare på miljøet:
Steni produserer fasadeplater, og sier i sin visjon at de skal skape ultimate bygningsuttrykk for framtidens generasjoner. Denne videoen fra Arctic Salmon Center levendegjør visjonen, og det at de lar en uavhengig arkitekt snakke, skaper stor troverdighet:
I Metro Branding lager vi også mange rene brandingfilmer. Da er vi opptatt av å gjøre det levende og personlig, samtidig som vi gir et tydelig bilde av virksomheten. Rokea er et innovasjons- og driftsselskap med mange unge ansatte – i denne filmen var det viktig å få fram kreativiteten og ambisjonene til menneskene her:
For GLAVA® har vi brukt video for å bygge en intern påvirker, eller influenser om du vil. Her formidles både kompetansen og personligheten for profilen Lyddoktor gjennom levende film, og vise relevante eksempler på støy og lyddemping i bygg. Med grafikk skaper vi gjenkjenning, og bygger et univers som styrker GLAVAs posisjon som eksperter på lyd.
Se filmene og les mer om innholdet vi har laget for Lyddoktoren.
En av de største styrkene våre på film, er at våre videofotografer og redigerere ofte jobber i team med våre animatører – blant annet har vi laget en serie med holdningsskapende filmer for WWF om forsøpling av havet. Her var ideen å få fram budskapet på en veldig enkel måte gjennom en kombinasjon av levende bilder og animasjon: