Alt handler om gode brukeropplevelser, bare se på Vipps. Årsaken til deres suksess er hvor enkel appen er i bruk, og et perfekt eksempel på hvordan DNB har satt brukeropplevelsen, eller user experience (UX), i høysete – og på den måten bygget en av Norges mest solide merkevarer på rekordtid.
– Den digitale brukeropplevelsen (UX) er en viktig dimensjon for å lykkes med merkebygging i en digital forretningsverden. Veien til å levere gode digitale brukeropplevelser handler ikke først og fremst om teknologi, men om innsikt i brukerbehov og en god strategi. Jeg gleder meg til å fortelle mer om hvordan du bør jobbe for å dyrke frem innovasjon og digitale tjenester som skaper vekst og innfrir både brukermål og forretningsmål.
Det sier Espen Linna som er leder for teknologi og brukeropplevelser i Metro Branding. Sammen med byråleder Cathrine Stensland og senior digital rådgiver Kim Nygaard skal han holde foredrag på seminar i Barcode 11. november.
Meld deg på: GRATIS seminar i Barcode 11. november om den digitale kundereisen. 3 timer med faglig påfyll og enkel servering.
Når starter egentlig kundereisen?
Kim Nygaard jobber med digital synlighet og er overrasket over hvor mange bedrifter som hopper over viktige steg i kundereisen.
– Mange toppledere glemmer at potensielle kunders tilnærming starter lenge før de er på jakt etter konkrete produkter eller tjenester. De fleste er flinke til å markedsføre det de selger, men ofte har folk et problem de trenger å løse, eller et behov de vil ha innfridd og da søker vi nettopp etter det. Ikke etter konkrete produkter eller tjenester. Her er det ekstremt mye å hente, sier han.
På seminaret skal Kim blant annet snakke om kundereisens faser, atferdsmønster i Google og sosiale mediers rolle for trafikk og konverteringer.
Digital transformasjon i praksis
– Nesten alt vi gjør for kundene våre er digitalt, forteller Cathrine Stensland, som bistår toppledere i store virksomheter med digital transformasjon og merkevareledelse.
– Det er få som tviholder på analoge løsninger lenger, men det er likevel et stort behov for bistand med å gjøre tradisjonelle kundereiser digitale. Selv om prinsippene bak å skape et godt omdømme er uendret, er metodene forandret. Det er mange feller å gå i, for mulighetene er så mange. Da er den strategiske plattformen og merkevareutviklingen forretningskritisk.
Hun gleder seg til å snakke mer selve fundamentet for den gode kundeopplevelsen den 11. november, i de nye lokalene til Metro Branding i Bjørvika.
Endelig fysisk seminar – helt gratis!
– Noen ting gjør seg faktisk fremdeles best på gamlemåten, sier hun med et stort smil om munnen. Som møter mellom mennesker. Derfor gleder jeg meg veldig til å endelig invitere til fysisk seminar igjen. Jeg håper mange har lyst til å besøke de nye lokalene våre i Bjørvika i Oslo. I februar beveger vi oss fra Karl Johansgate til Barcode, men vi tjuvstarter med gratis housewarming alt nå, og byr på litt å bite i og tre timer med faglig påfyll.
Seminar: Den digitale kundereisen
- Når: Torsdag 11. november
- Hvor: Dronning Eufemias gate 16, Bjørvika/Oslo
- Pris: Gratis