Gode digitale brukeropplevelser er avgjørende for å lykkes med merkevarebygging i 2022. Men hva innebærer egentlig det? Vi byr på en formiddag fylt med innsikt, foredrag, gode samtaler og litt å bite i.
Merkevarer du legger merke til digitalt
Finnes det likhetstrekk mellom merkevarer som lykkes godt i det digitale landskapet? Vår nye kommersielle leder, Eirik Ekrann, kommer med bred analyseerfaring fra stillingen som strategidirektør i Kantar. Han setter fokus på den strategiske innsikten du må ha i bunn for å manøvrere i jungelen av konkurrenter, produkter og tjenester – og viser deg et spennende case fra en bank som skiller seg ut.
Dette må du ha på plass aller først
Ikke start i feil ende! En solid merkevareplattform som gjenspeiler forretningsstrategien er selve grunnmuren for et godt omdømme. Den visuelle identiteten, kommunikasjonskonseptet og «tone of voice» er grunnpilarer du som leder må ha et bevisst forhold til. Cathrine Stensland er byråleder i Metro Branding og en av landets mest ettertraktede rådgivere innen merkevarebygging. Hun gir deg sine beste tips for å legge en god strategi som fungerer.
Den optimale nettsideprosessen – fra innsikt til brukeropplevelse
Nettsiden er navet for en merkevare som skal skinne digitalt. Å ta for lett på prosessen med nye nettsider kan koste deg dyrt. Espen Linna er leder for teknologi og brukeropplevelse og gir deg dyrbar kunnskap om valg av plattformer, hvilken pris du må forvente å betale og hvordan et vellykket nettsideprosjekt bør gjennomføres. Gode digitale brukeropplevelser (UX) gir gode kundeopplevelser (CX). Dette eksemplifiseres gjennom en rekke spennende caser.
Få bedre synlighet og bygg omdømme i Google
Trafikken til nettsiden påvirker salget. Enten du har nettbutikk eller ikke. Og trafikken til nettsider kommer gjerne via Google. En viktig detalj toppledere derfor bør bry seg om er hvordan de mest lønnsomme produktene eller tjenestene rangerer og fremstår i nettopp Norges – og verdens – største søkemotor. Kim Nygaard er spesialist på digital synlighet og en etterspurt foredragsholder innen søkemotoroptimalisering (SEO). Han gir deg verdifull innsikt i hvordan du kan påvirke den organiske synligheten i Google.
Det praktiske
Vi byr på tre timer med faglig påfyll, nettverksbygging og enkel servering i våre fantastiske lokaler i Barcode. Oppmøte og registrering fra kl. 08.30, foredragene begynner kl. 09.00.
Seminaret passer for ledere i større virksomheter.
Arrangementet er gratis, men hvis du er påmeldt og ikke kan delta setter vi pris på om du sier ifra til oss.