Han er den nye karakteren til Bertel O. Steen som du vil møte i ulike situasjoner når du lurer på noe om bil. Er han ikke en likandes kar?
Bertel vil alltid gi deg gode råd og svar på alt som har med bil å gjøre og nå skal det norske folk bli kjent med Bertel gjennom en større kampanje nå i høst. Bertel vil dukke opp på online-TV, i sosiale medier, annonser, TV-sponsorater og i egne kanaler.
Besøk nettsidenMetro Branding fikk i oppgave å bygge et kommunikasjonskonsept for Bertel O. Steen som var helhetlig, sterkt og varig. Målet var å koble merkevaren Bertel O. Steen til troverdighet, kunnskap og kvalitet på mobilitetsrådgivning.
Vår løsning var å introdusere Bertel, en 3D animert veileder som hjelper deg med riktig valg av bil, basert på dine behov. Han forklarer og presenterer temaer, produkter og tjenester på en pedagogisk og vennlig måte. Karakteren Bertel skal leve på flere ulike medieflater, TV, kampanjesider, sosiale medier, kampanjesider, i kundedialog og på skjermer i butikk.
Metro Branding samarbeidet med Qvisten Animation for å utvikle en trygg og troverdig 3D karakter for Bertel O. Steen. Vi hadde workshops hvor vi definerte egenskapene og personligheten vi ønsket at karakteren skulle få, rollen han skulle fylle og oppgavene han skulle utføre. Deretter satte Qvisten seg ved tegnebrettet og karakteren begynte å ta form. Qvisten ga liv til Bertel gjennom ulike karakteranimasjoner, mens Metro Branding utarbeidet tilleggselementer i 3D for å komplimentere karakteren.