Fremtind-konsernet lanserer merkevaren AutoSync

Fremtind har et datterselskap som frem til nylig het Fremtind Service. Rollen frem til nå har vært å kreve inn penger for bompasseringer. Nå har selskapet utarbeidet ny strategi og en rekke nye tjenester. Derfor var det behov for både nytt navn og ny drakt. Velkommen til AutoSync!

Kunde
AutoSync

Fremtind Service ble AutoSync

Merkevaren AutoSync skal gjøre bilhverdagen enklere for oss nordmenn og være en infrastruktur-tilrettelegger av dataflyt mellom profesjonelle, kommersielle aktører som tilbyr tjenester knyttet til bilbruk.

Vi har hatt en god navneprosess og kommet frem til et navn som både gir assosiasjoner til bil, teknologi, innovasjon og synkronisering av tjenester. Vi har gitt den visuelle identiteten et lekent uttrykk med glimt i øyet. Illustrasjonsstilen bidrar til at tjenestene er enkelt å forstå og utføre. Motion design og animasjon av S-en formidler synkronisering, enkelhet og sømløshet og blir en viktig merkemarkør for AutoSync. Metro har også laget lanseringsfilmer og nytt design på nettsiden. Bak arbeidet ligger et grundig strategisk arbeid hvor også merkearkitektur har vært en viktig del av diskusjonen.

Vil du vite mer om dette prosjektet, kontakt Anette.
Anette Holtan
Strategisk rådgiver/kundeopplevelse
anette@metrobranding.no
Ønsker du å følge mer med på hva vi driver med? 👀 Meld deg på vårt nyhetsbrev!