Som en privat leverandør av helsetjenester, kjemper Norlandia Care ofte mot et offentlig ordskifte som maler private aktører som «helseprofitører». Dette skygger for den verdifulle omsorgen som leveres. For å belyse den positive innvirkningen Norlandias ansatte har hver dag, og vise det sanne bildet av de ansattes bidrag for bedre helsetjenester, ønsket Norlandia et employer branding-konsept for å gjøre seg attraktiv for nye medarbeidere.
Vi skapte «Human Influencers» – en employer branding-kampanje designet for å vise Norlandias ansatte som mer enn helsearbeidere; de er influencere som beriker livene til de de hjelper. Kampanjen inkluderte en rekke elementer for å vise frem de ansatte og hvordan de jobber som positive påvirkere.
Vi laget to typer filmer, den ene med ansatte stylet som influencere i lekne scenarier, for å få oppmerksomhet som #Humaninfluencers i målgruppen. Filmen over viser tre av disse filmene klippet sammen i en.
Vi laget også en serie med med ekte ansatte som deler innsikt i hvordan deres arbeid påvirker andre på en positiv måte. Ett eksempel på disse filmene ser du til høyre, med Fanny Sukken – som jobber som BPA i Norlandia.
Integrerte bilder og scener fra filmene i ble også brukt i annonser rettet mot potensielle jobbsøkere, publisert i lokale aviser og på sosiale medier.
«Human Influencers» gir Norlandia en mulighet til å forme om sitt image og fremme en dypere forståelse av sitt engasjement for kvalitet og medmenneskelighet i helsetjenester. Gjennom ærlige fortellinger og kreative fremstillinger, omdefinerer kampanjen hva det vil si å være en del av Norlandia, og bekrefter selskapets rolle som en verdifull aktør i helsesektoren.