Hva skal vi gjøre i sommer?

Folkemuseet på Bygdøy er en perle for barn og voksne, som vi nordmenn ofte glemmer når ferieplanene legges. Vi fikk i oppdrag å lage en digital kampanje rettet mot barnefamiliene, så de kunne gjenoppdage Folkemuseet med alle sine aktiviteter rettet mot barn, nå i sommer.

Kunde
Norsk Folkemuseum

Oppgave

Her skulle vi treffe foreldre og andre med ansvaret for å planlegge helger og ferier for barn. Vi måtte fange oppmerksomheten deres og presentere aktivitetene på Norsk Folkemuseeum på en måte som formidlet at «her er det gøy!», og ikke «kjedelig museum».

Løsning

– Ideen til kampanjen kommer helt klart fra egne opplevelser som far til to døtre. Jeg blir selv stilt til veggs før hver helg og ferie, og bør helst ha et svar klart som de synes virker spennende (og som ikke ruinerer meg), sier kreatør Frank Undheim som er vår kreative leder i Oslo.

Resultater

Tallene på selve kampanjen er ikke helt klare enda, men Stiftelsen Norsk Folkemuseum melder at de har hatt en vannvittig salgsvekst i sommer!

– Gjennom å bruke nye kreative grep og forhåpentligvis overraske litt er målet å trenge gjennom til de som ikke kjenner oss fra før eller som har glemt oss litt.
Cathrine S. Øiom
Markeds- og kommunikasjonssjef
Ønsker du å vite mer om denne kampanjen, eller har andre henvendelser?
Anette Holtan
Strategisk rådgiver/kundeopplevelse
anette@metrobranding.no