Vi har redesignet den visuelle identiteten for Interflora, tilpasset digitale flater, og samtidig utviklet et nytt og overordnet kommunikasjonskonsept. Det satte sitt tydelige preg på julekampanjen.
Oppgaven var å lage julekampanjen for 2023 i ny drakt. Kampanjen skulle baseres på nytt kommunikasjonskonsept og visuelle elementer fra den oppdaterte profilen.
Vi utviklet en kampanje hvor visjonen rett og slett var å gi bort julefølelsen med blomster. Vi laget en taktisk og salgsutløsende kampanje, med merkevarebyggende elementer inn i mediemiksen. Dette for å sikre at Interflora skulle være «top of mind» hos kundene inn i den travle høytidssesongen.
Interflora er verdens største blomsterleverandør, som leverer blomster både i butikk og på døra. Førjulstiden er en spesielt viktig tid for god synlighet.
Resultatene for kampanjen var kjempegode, og målene vi hadde satt oss ble nådd. Vi fikk god dekning og synlighet i målgruppen via utendørsannonsering i Oslo. Vi hadde også native spotter på blant annet Synnøve og Vanessa sin podcast, hvor investeringen i annonsekroner ble tydelig gjenspeilet i antall salg rabattkodene genererte. I tillegg har alle salgskanaler levert ROAS over målsetningen vi hadde satt oss!