Kommersiell suksess for Interflora på Snapchat

For å nå en målgruppe med uforløst potensial ble Snapchat brukt som en viktig kanal i mediemiksen til Interflora. Det ga effekt! Kanalen leverte 50 % høyere konverteringsrate og 25 % høyere ROAS enn konkurrerende SoMe-kanaler.

Kunde
Interflora

Målet

Da vi planla fjorårets julekampanje, hadde vi ett mål: økt salg.

Vi ønsket å nå en yngre målgruppe, særlig de mellom 25 og 45 år. Vi skulle bygge kjennskap og være «top of mind» inn i en forretningskritisk sesong, samtidig som vi skulle generere blomstersalg.

Løsningen

Vi laget en omfattende kampanje med flere merkevarebyggende elementer. Vi var på TV, utendørs, display og sosiale medier for å få synergieffekt.

Selv om Snapchat ikke hadde gitt gode resultater for Interflora tidligere, valgte vi å inkludere plattformen i årets julekampanje. Med Snapchats store dekning kunne vi flytte publikum fra oppmerksomhet til kjøp, tilpasset etter høytiden og salgsdager.

På Snapchat brukte vi alle tilgjengelige annonseformater og skreddersydde innholdet for å være relevant i ulike modus brukerne var i.

Resultatet

Kampanjen ble stor suksess, og Snapchat leverte over all forventning:

  • 50 % høyere konverteringsrate *
  • 5 % høyere handlekurv *
  • 25 % høyere ROAS *
  • 63 % lavere kostnad per salg *

*Sammenliknet med Meta.

«Vi er veldig fornøyde med årets julekampanje. I et år hvor mange dropper julegavene, var vi spent på hvordan dyrtiden ville påvirke salget. Men vi har nådd målene vi hadde satt oss. Det er også gøy at vi har tatt i bruk nye salgskanaler som har fungert over all forventning.»
Lone Rosenberg
Markeds- og kategorisjef i Interflora
Interessert i å høre mer om hvordan du kan få mest effekt for markedsbudsjettet ditt?
Maren Merakerås
Rådgiver/kundeansvarlig
maren.merakeras@metrobranding.no
Ønsker du å følge mer med på hva vi driver med? 👀 Meld deg på vårt nyhetsbrev!