NKI er Norges største fagskole og har først og fremst en posisjon som tilbyder av nettstudier. Likevel har ikke NKI den kjennskapen de fortjener, mange vet ikke hva fagskole er.
Vi utviklet en kampanje som skulle øke kjennskapen til NKI og kunnskap om fagskole i målgruppen. Bruk av kreative virkemidler var avgjørende for å få oppmerksomheten hos de unge.
Vår hovedmålgruppe var unge mennesker i alderen 18 til 25 år. Målgruppen er storforbrukere av digitale kanaler og scroller mellom kanal og innhold i et enormt tempo. Annonsører har kort kort tid på å skape stoppeffekt i kanalene og derfor ble det viktig å finne kreative virkemidler som fanger oppmerksomheten fra første sekund. Løsningen ble et videounivers og bred distribusjon i sosiale medier og online video. Bruk av sterke farger med animerte elementer som popper opp i mobilvinduet i kombinasjon med mennesker som ser deg i øynene, ble løsningen for den kreative ideen. Hele kampanjen var tuftet på NKIs nye visuelle profil og kommunikasjonskonsept: Det du vil.