GK ønsket å styrke sin posisjon i markedet ved å profesjonalisere arbeidet med kommunikasjon og markedsføring. Som en del av dette arbeidet ble Metro Branding koblet på for å utvikle nye og mer brukervennlige digitale plattformer.
Besøk nettsidenDa GK utviklet ny konsernstrategi for perioden 2020-2025, ble det raskt tydelig at det ville bli behov for oppdaterte nettsider som skulle sikre økt synlighet og profilering av selskapet.
De forrige nettsidene presenterte et selskap med flere underselskap, ulike avdelingsnavn og ulike domener – i både Norge, Sverige og Danmark. Nye nettsider skulle gjenspeile den nye strategien om at selskapet fremover skulle fremstå som én totalteknisk entreprenør og servicepartner.
Metro Branding fikk i oppdrag å utvikle en nettside som skulle vise bredden i GK`s fagområder og geografiske lokasjoner, samtidig som den leverte en “one-brand experience”. Nettsiden skulle bli selve navet i GK sin digitale markedskommunikasjon og merkevarebygging, som ville kreve fleksibilitet til å imøtekomme landsspesifikke behov, innhold og kampanjer. Enkelhet var viktig for GK.
For at GK skulle lykkes med å profesjonalisere arbeidet med kommunikasjon og markedsføring var det viktig å få på plass en kanalstrategi som tydeliggjorde hvilke kanaler GK skulle jobbe med. Helt til slutt ryddet vi opp i GKs kanalstruktur for både Facebook og LinkedIn, slik at ny strategi også skulle reflekteres på disse plattformene. Med dette grunnlaget var det klart for at GK selv skulle kunne forvalte sitt eget kanalunivers, snakke målrettet med målgruppene sine – og engasjere de. Noe vi syns de løser helt glimrende!