For å få med alle ansatte på en endringsreise, legger vi en god plan for hvordan ny strategi og nye verdier skal implementeres.
Alle medarbeidere skal ta til seg nye verdier – og ikke minst reflektere over hva dette betyr for hver og en. Å skape en merkevarekultur er ikke gjort over natten, det er en svært viktig del av strategiarbeidet. Det hjelper ikke å ha verdier hvis du ikke drives av dem, etterlever dem, får kunden til å virkelig oppleve at bedriften bryr seg og treffer kundens behov. I dette prosjektet har vi jobbet mye med nettopp dette.
Metro Branding kombinerer strategi og kreativitet for å få oppmerksomhet internt, spesielt i større selskap! Vi utvikler interne kommunikasjonskonsepter som treffer ansatte, som engasjerer. Vi lagde konseptet «Samkjørt» for Bertel O. Steen. Et genialt konsept som handler om å få alt og alle til å spille på lag, og som kan vare over tid.
For å nå frem med budskapet til alle ansatte, lager vi en pakke med virkemidler. Dette består av filmer, konkurranser, info til intranettet, plakater, give aways, gode presentasjoner og ikke minst konkrete gruppeoppgaver som avdelinger kan bruke for å øve på hva den nye strategiske retningen betyr.