Bertel O. Steen fornyer seg! Som et ledd i å bygge en enda sterkere merkevare og bli enda mer attraktive for kundene sine har vi utviklet helt ny visuell identitet for selskapet.
Hele bilbransjen er i transformasjon, og den nye visuelle profilen møter fremtidens behov. Det handler om mobilitet, bevegelse, frihet og flyt. O.- en i firmanavnet er det sentrale elementet i profilen: Den er et hjul, en digital knapp og et sentrum for en ny reise som både Bertel O. Steen og kundene starter på.
O.-en i navnet er både en bokstav og et symbol, den kan brukes til alt fra installasjoner til animasjoner. Logoen er bygget opp både i 2D og i 3D. Den visuelle identiteten er også tatt ut i et kommunikasjonskonsept som handler om frihet og flyt – en enkel mobilitetshverdag.
Fasader og bygg har fått ny drakt. Utendørs skiltprogram er skreddersydd for best mulig navigasjon på uteområdene. Interiørdesignet er oppdatert i henhold til ny identitet med fargepalett, materialvalg, skilt og logoeksponering.
Designmanualen er samlet i en «Brandbook» som omfatter både merkevarestrategi og visuell identitet med alt av regelverk, maler, visuelle eksempler og nedlastbare filer. Alle relevante filer er tilgjengelig online.
Mange var glad i den gamle signaturlogoen, men den var utviklet i en tid før internett forandret handlemønstrene våre, og den fungerte ikke så godt på digitale flater. Den ble assosiert med eksklusivitet og et tradisjonelt firma. Den nye logoen har blitt tatt veldig godt i mot. Den møter fremtiden.