Digital rådgiver
Blir du gira av å se grafen bevege seg i riktig retning etter å ha iverksatt en gjennomarbeidet plan? Eller av å se trenden snu fra negativ til positiv retning etter å ha oppdaget og ryddet opp i «feil i maskineriet»?
Har du lyst til å jobbe innen et fagfelt i konstant bevegelse, og hjelpe kunder å navigere en kompleks, men spennende jungel av muligheter og løsninger? Litt sånn føles det nemlig å jobbe innen MarTech og digital synlighet.
Hvis dette høres ut som noe for deg, bør du lese videre.
Vi trenger flere folk til å jobbe i tverrsnittet mellom innhold, brukeropplevelse, performance og tech. Du skal ikke produsere innhold til SoMe eller designe apper og nettsider, men du skal sette kollegaene dine i posisjon til å gjøre denne jobben på en måte som bidrar til å oppnå målene kundene våre har.
Dette er fagområder vi ser for oss at du skal jobbe innenfor:
- Søkemotoroptimalisering (SEO)
- Innsikt, måling og rapportering
- Konverteringsoptimalisering (CRO)
- Kontaktbasert markedsføring
Dette er typiske arbeidsoppgaver du vil ha (men du trenger ikke kunne alt fra før):
- Gjøre SEO-analyser (f.eks. søkeordsanalyser, tekniske analyser, benchmark-analyser og innholdsanalyser) og gi råd til kunder om hva de bør jobbe med for å bli synlige
- Sette opp sporing på nettsider via Tag Manager-systemer
- Gi råd til kunder og sette opp webanalyse-systemer (GA4, Matomo, Piwik Pro m.fl.)
- Sette opp dynamiske rapporter og dashboards i f.eks. Looker Studio
- Bidra i CRO-arbeid med innsikt, analyse, testing og måling sammen med UX- og innholdsfolkene våre
- Jobbe med kontaktbasert markedsføring og sette opp automatiserte løp i CDP-er og e-postmarkedsføringsplattformer
Hos oss møter du en gjeng med faglig engasjerte mennesker, et varmt og inkluderende miljø og stor takhøyde. Vi tror på at vi oppnår de beste resultatene når vi jobber i team, og vet samtidig at vi er avhengig av gode enkeltprestasjoner.
Gjengen vår er lokalisert i Barcode i Oslo og på brygga i Sandefjord. Vi samarbeider mye på tvers av kontorene, så digitale møter er en del av hverdagen, men vi prøver å være fysisk sammen så mye som mulig. Det er da magien virkelig oppstår.
Du er:
- Ikke redd for å kaste deg ut i ukjent terreng
- Nysgjerrig på alt som er nytt og liker å teste ny teknologi og nye systemer
- Analytisk anlagt og kan omsette innsikt til planer som gir resultater
- Glad i å sparre med kollegaer, og både gi og lytte til innspill
- Glad i folk og har lyst til å møte kundene våre
Du har:
- Lyst til å jobbe med kommunikasjon og markedsføring på digitale flater
- Et brennende engasjement for å jobbe innsiktsbasert og resultatfokusert
- Bakgrunn/utdanning innen markedsføring eller kommunikasjon, og gjerne et par års arbeidserfaring
- Kjennskap til SEO og vet hvilke hovedfaktorer som påvirker organisk synlighet
- Vært borti mer enn ett CMS, og kan sette deg raskt inn i og gi rådgivning rundt praktisk bruk, spesielt på faktorer som påvirker SEO.
- Helikopter-oversikt over «synlighetsfaget» (betalt og organisk) og hvordan de ulike puslespillbitene henger sammen.
- Interesse for MarTech, og har lyst til å utvikle faget sammen med oss.
Høres dette ut som deg? Da anbefaler vi deg å søke i dag!
Metro Branding ble etablert i 2004 og har kontorer i Oslo og Sandefjord. Arbeidssted for denne stillingen er i Bjørvika. Der har vi førsteklasses lunsj, flott utsikt, sykkelparkering, treningsfasiliteter og bakeri i første etasje.
Arbeidssted:
Oslo
Søknadsfrist:
20. august
Hvordan er det å jobbe hos oss? Se våre karrieresider!