Alle tjenester

Innsikt

Gode avgjørelser tas med utgangspunkt i fakta. Eller for å snu litt på det: Magefølelsen viser seg oftest å ha rett når den er tuftet på solid innsikt.

Vi hjelper deg

Ofte sitter du på mer innsikt enn du kanskje tror. Det kan være tall fra Google Analytics eller sosiale medier, eller kanskje salgsavdelingen sitter på en KTI-undersøkelse som kan komme til nytte også for marketing?

I Metro er vi opptatt av å relevant innsikt, og første steg er å gjøre en vurdering av det du allerede har – smått og stort. Ikke minst vet vi at du og dine kolleger sitter med mye opparbeidet kunnskap og erfaring, som definitivt er nyttig å sette i system.

Når vi har oversikt, gjelder det å være kritisk. Er det noe vi mangler, og er det eventuelt avgjørende eller bare «nice to have»? Har vi tilstrekkelig utenfra-og-inn-perspektiv, eller kan innsikten vi har på bordet gi et feilaktig bilde?

Sammen legger vi en slagplan for hva slags innsikt det kan være nyttig å skaffe til veie, og hvordan dette kan gjøres på en hensiktsmessig måte.

Hvorfor er dette viktig?

Riktig innsikt sikrer gode beslutninger.
Fakta trumfer synsing og bidrar til intern forankring.
Jevnlige målinger gjør at du kan måle progresjon og måloppnåelse.

Har du en utfordring eller en idé du vil sparre på?

Vi tar gjerne en uforpliktende prat med deg! Book en tid som passer.

Slik jobber vi

Intervjuer og fokusgrupper
-
+

Intervjuer og fokusgrupper (kvalitative undersøkelser) går i dybden, og bidrar typisk til å få frem ny kunnskap og nyanser. Innsikten gir kunnskap om motivasjon og følelser, avdekker behov og gjør deg bedre kjent med markedet på et mer «personlig» nivå.

Markedsundersøkelser
-
+

Lite slår kunnskap presentert i form av valide tall. Vi kan hjelpe deg med de fleste former for kvantitative undersøkelser og analyser, enten på egenhånd eller via samarbeidspartnere.

Brukertesting
-
+

Her har vi flere verktøy i verktøykassa, men målet er uansett det samme: Det handler om å forstå hvordan kunder faktisk samhandler med deg og dine produkter/tjeneste. Målet er å avdekke flaskehalser og forbedringsområder.

Dataanalyse
-
+

Har du trafikkdata, brukerdata eller kundedata? Å dykke ned i kvantitative data gir et godt utgangspunkt for å identifisere potensielle problemer eller mulighetsrom for nettsider, mediestrategier og tjenesteutvikling.